S cieľom uľahčiť používateľom používať naše webové stránky využívame cookies. Kliknutím na tlačidlo "OK" súhlasíte s použitím preferenčných, štatistických aj marketingových cookies pre nás aj našich partnerov. Funkčné cookies sú v rámci zachovania funkčnosti webu používané počas celej doby prehliadania webom. Podrobné informácie a nastavenia ku cookies nájdete tu.
       

Úvod »» Citroen 15CV 6 Antem


        

Citroen 15CV 6 Antem

Autocult 1:43

img

 

Číslo produktu: 05030
Cena bez DPH : 57,50 €
Cena s DPH (20 %):
69,00 €

do košíka:
  ks  

Limitovaná edícia 333 kusov.

   V roku 1933 sa Andre Citroën zapísal do histórie automobilového priemyslu, keď sa rozhodol uviesť na trh osobný automobil, ktorý predbehol svoju dobu, uprostred hospodárskej krízy. Najmä samonosná karoséria auta spôsobila pri svojej premiére 18. apríla 1934 rozruch. S veľkým súhlasom sa stretlo aj pohodlné pruženie a pohon predných kolies. V ponuke pod označením 15-six (automobil bol vybavený šesťvalcovým motorom) bola najväčšia verzia tohto modelu dostupná od roku 1938. Výkon 78 koní a zdvihový objem 2,9 litra zrýchlil automobil na maximálnu rýchlosť 145 km / h. 

 

Vypuknutie druhej svetovej vojny v roku 1939 zmarilo významné výrobné čísla, a napriek tomu Citroën zastavil montáž vo svojom hlavnom parížskom závode v Quai de Javel až v júni 1941. Je pozoruhodné, že bola výroba obnovená už v roku 1946.

 

Vedeniu Citroënu postačilo na to, aby pokračovali vo výrobe skutočné požiadavky a následne podpísané kúpne zmluvy. Jeden z týchto automobilov bol dodaný výrobcovi karosérií Antem na čele s 55-ročným Jean Antem. Jeho spoločnosť sa špecializovala na navrhovanie a výrobu karosérií na mieru, ktoré boli neskôr namontované na podvozok renomovaných výrobcov automobilov. Okrem automobilov Rolls-Royce, Mercedes alebo Delahaye tento koncept zodpovedal aj Citroënu 15-six. V porovnaní so štandardnou šestnástkou vybavil výrobca automobilov svoju verziu bohatými blatníkmi a predĺženou zadnou časťou. Niekoľko historických fotografií iba dokazuje existenciu automobilu, ktorý bol pravdepodobne najväčším osobným autom postaveným na podvozku 15-šestky. Viac informácií o automobile sa do dnešných dní nezachovalo alebo sa stále nepodarilo nájsť.

 

Veľký Citroën nebol šťastím pre spoločnosť Antem a továreň zjavne nevyhovovala vkusu zákazníkov ani s ďalšou karosériou, pretože v roku 1955 spoločnosť ukončila výrobu karosérie. 

ODg1ZDYwZD