S cieľom uľahčiť užívateľom používať naše webové stránky využívame cookies. Používaním našich stránok súhlasíte s ukladaním súborov cookie na vašom počítači / zariadení. Nastavenia cookies môžete zmeniť v nastavení vášho prehliadača.
       

 


Úvod »» BMW 531 1951


        

BMW 531 1951

Autocult 1:43

img

 

Číslo produktu: 03016
Cena bez DPH : 49,17 €
Cena s DPH (20 %):
59,00 €

do košíka:
  ks  

                                                      Už nie je potrebné

Hneď po druhej svetovej vojne sa BMW v Mníchove zaoberalo otázkou, s akým autom by mali vstúpiť do povojnovej éry.Uvažovalo sa o konceptoch luxusného sedanu a auta pre masu obyvateľstva? Riaditeľstvo zastávalo názor, že BMW by malo hľadať svoju klientelu v hornom cenovom segmente, ale určitá neistota v tejto súvislosti rezonovala.

Z tohto dôvodu bola na začiatku roku 1949 pridelená úloha vývojovému oddeleniu, aby okrem auta vyššej triedy navrhlo aj malé auto. To bolo vedené od začiatku pod názvom 531 a bolo jasne navrhnuté ako "náhrada motocykla s postranným vozíkom". Dvojvalcový boxerový motor, upravený na 600 cm3, bol požičaný z výroby motocyklov. Aby sa zabránilo prehriatiu, bol vzduchom chladený štvortaktný motor vybavený prídavným chladením vzduchového ventilátora. Interne nebol projekt prioritou, uprednostňoval sa vývoj lluxusného typu 501. A tak prišlo, že prvý cestný prototyp bol dokončený až začiatkom roku 1951. Tento prototyp bol medzitým štvrtou revíziou konceptu. Motor bol umiestnený pred prednou nápravou a poháňal zadnú nápravu. Pôvodne bolo plánované umiestnenie motora v zadnej časti vozidla. Vďaka tejto zmene koncepcie motora bolo možné zväčšiť interiér malého automobilu. Teraz bolo možné inštalovať dva dodatočné sedadlá v zadnej časti vozidla. To by malo rozšíriť cieľovú skupinu na malé rodiny.

Ale toto všetko zostalo otázkou teórie, pretože typ 531 nikdy neprešiel za štádiom prototypu. Nakoniec uviazol v experimentálnej fáze a už nebol potrebný, po tom, čo sa typ 501 ukázal byť úspešný.





 

MjIzMzZmYz